from the uh,-that’s-not-how-trademark-law-works… dept
It’s hard to see anyone being even remotely confused. But it’s not stopping Apple lawyers. Vic alerts us to the news that Apple is threatening Sichuan Fangguo Food Co., Ltd. in China for its logo:
Once again, I’m at a loss as to how anyone, a moron in a hurry or not, would be confused about these two logos. And, I bring up the moron in a hurry standard purposely here, as it was Apple’s own lawyers who repopularized the “moron in a hurry” standard for use in trademark law in its own trademark fight with The Beatles’ Apple Corp.
And, honestly, as almost everyone notes on seeing the Sichuan Fangguo Food Co. logo, if anyone should be upset, it should be LG, whose logo looks a lot closer:
Or, you know, we can just admit that absolutely no one is confused about any of these… and move on with our lives.
Có thể bạn muốn xem
Thức dậy một miền rừng lãng quên
Ra mắt bộ sách về 8 danh họa vĩ đại của thế giới
Đẩy mạnh kinh tế công nghệ của ngành xuất bản
Hiệu sách cổ đẹp nhất thế giới
Ocean Vuong: Nỗi buồn là một sự trả giá rất rẻ với nhà văn
IU: Tôi bị phạt đọc sách, đó là món quà tuyệt vời nhất
Lần đầu tiên, ngành xuất bản cán mốc 6 bản sách/người/năm
Những tùy bút cuối cùng của Du Tử Lê
Đổi mới từ cốt lõi – Innovation to the core