Skip to content
      Mỗi ngày 1 cuốn sáchMỗi ngày 1 cuốn sách
          • Trang chủ
          • Điểm sách
          • Tin sách
          • Sách và cuộc sống
          • Tác giả – Tác phẩm
          • Kiến thức
          • Thế giới 360
          • Tư vấn xuất bản
          • Clip
          Kiến thức

          Fair Use of Copyright – Case of Parody (Starbucks Logo)

          A. Starbucks Corp. v. Kieron Dwyer:
          Cartoonist Kieron Dwyer was sued by
          Starbucks for copyright & trademark infringement for his parody of the
          Starbucks logo.
          a. Dwyer sold coffee mugs, t-shirts and stickers with his parody logo
          mimicking Starbucks’ logo and adding the words Consumer
          Whore.
          b. No copyright infringement since court ruled Dwyer’s work was a
          parody and fair use.
          c. No trademark infringement since no likelihood that consumerswould confuse Dwyer’s merchandise with Starbucks products. 
          d. However, court held Dwyer forbidden from profiting from use of a
          confusingly similar image of the Starbucks logo.
          (1) Fair use allows him to display the image as an expression
          of free speech, but not to use it to sell merchandise.
          (2) Court believed the use might tarnish Starbucks’ trademark
          by associating it “with conduct that many consumers will
          find lewd, immoral, and unacceptable.
          For Full insight please click here to download the source http://www.copyrightguru.com/belmont_classes/IntellectualProperties/LectureNotes/FairUseOutline.pdf

          Kieron Dwyer “Consumer Whore” Graphic, 1999 In 2000, a year after Kieron Dwyer made comic books, t-shirts, and stickers with his version of the Starbucks logo, the company sued him, obtaining an injunction that prevented Dwyer from using the parody until the case was scheduled to go to court over a year later. When the case was finally settled, Dwyer was allowed to continue displaying his logo but only in extremely limited circumstances. No more comic books, t-shirts, or stickers: he may post the image on the web but not on his own website — nor may he link from his website to any other sites that show the parody. In short, Dwyer is permitted to use the logo as long as Starbucks can be confident that no one will see it.

          Chia sẻ:

          • Nhấp để chia sẻ trên X (Mở trong cửa sổ mới) X
          • Nhấn vào chia sẻ trên Facebook (Mở trong cửa sổ mới) Facebook
          • Bấm để chia sẻ trên Pinterest (Mở trong cửa sổ mới) Pinterest
          • Nhấp để chia sẻ trên WhatsApp (Mở trong cửa sổ mới) WhatsApp
          • Thêm
          • Bấm để in ra (Mở trong cửa sổ mới) In
          • Bấm để chia sẻ lên LinkedIn (Mở trong cửa sổ mới) LinkedIn
          • Bấm để chia sẻ lên Reddit (Mở trong cửa sổ mới) Reddit
          • Bấm để chia sẻ trên Tumblr (Mở trong cửa sổ mới) Tumblr
          • Bấm để chia sẻ trên Pocket (Mở trong cửa sổ mới) Pocket
          • Nhấp để chia sẻ trên Telegram (Mở trong cửa sổ mới) Telegram
          • Bấm để gửi một liên kết tới bạn bè (Mở trong cửa sổ mới) Email

          Bài viết liên quan

          Bài viết này được đăng trong mục: Kiến thức và với thẻ: copyright, logo, marketing, starbucks, Workspace.

          Có thể bạn muốn xem

          Triết học Phật giáo Việt Nam thời Trần
          Chân dung một trùm phát xít – Hitler
          Xuất bản 15 truyện ngắn Nguyễn Huy Thiệp ở Hàn Quốc
          Tạm biệt hội chứng ruột kích thích
          Dịch Cân Kinh
          Thiết Kế Tổ Chức
          Tác giả cuốn ‘Cha giàu cha nghèo’ đang nợ hơn 1 tỷ USD
          Tài thiện xạ và thủy quân thời Trịnh-Nguyễn phân tranh trong mắt người phương Tây
          Thương vụ nước chanh
          Liên hệ
          Mỗi ngày 1 cuốn sách
          Địa chỉ: 505 Minh Khai, Hai Bà Trưng, Hà Nội
          Tel: 0987567168
          Email: [email protected]
          Liên kết
          • Bếp của Ngọc
          • Giới thiệu sách
          • Tư vấn NCA
          Kết nối Facebook
          Kết nối Facebook
          • Chính sách về quyền riêng tư
          • About
          • Trang chủ
          • Điểm sách
          • Tin sách
          • Sách và cuộc sống
          • Tác giả – Tác phẩm
          • Kiến thức
          • Thế giới 360
          • Tư vấn xuất bản
          • Clip